Verslag van tocht door Ierland met mijn R5 Baccara EBS Cabriolet
dinsdag 14 september
Azors' Renault Pagina's

Na goed geslapen te hebben ga we een kijkje nemen in het mooie restaurant waar het ontbijt staat uitgesteld. Nou ... ik heb zelden zo heerlijk ontbeten. Gebakken aardappels, reuze champignons in boter, harde bolletjes, heerlijke vruchten yoghurt, gewoon te veel om op te noemen. Na het ontbijt moesten we helaas dit hotel al uit, maar het zeker een hotel om naar terug te keren. Onze boot naar Nederland zal om 19.20 uur vertrekken dus we konden nog wat in de omgeving gaan kijken. We besloten om naar Colchester te gaan. En dat bleek geen verkeerde keuze te zijn. Colchester is het oudste stadje van Engeland en een erg leuk winkelstadje. Kleine winkels, warenhuizen en natuurlijk weer lekker veel speelgoedwinkels. Chantal heeft haar Harry Potter collectie kunnen uitbreiden door de serie boeken te kopen. Verder hebben we eigenlijk niets gekocht, op wat eten na. Om een uur of 2 waren we echter uitgewinkeld en zijn we maar vast naar de haven van Harwich gereden. Natuurlijk waren we daar veel te vroeg. Bij een hele grote supermarkt hebben we de auto geparkeerd en zijn toen de hele middag gaan kaarten in de auto, ook erg leuk hoor. Tussendoor zijn we nog even bij de supermarkt binnen geweest, even onze laatste Ponden uitgegeven.

Om 6 uur besloten we om naar de boot te rijden. Daar aangekomen werd ons verteld dat de boot uit Nederland minstens een uur vertraging had. Het stormde op zee, windkracht 8 / 9 en onweer. Geen leuke vooruitzichten dus. We hebben toen beiden maar even een reistabletje ingenomen. Omdat we toch moesten wachten ben ik maar een rondje over het parkeerterrein gaan lopen. En weer raak je dan aan de praat met motorrijders. Erg leuk. Iets voor 9 uur kwam de boot aan en we konden er snel op. De boot werd nog geen eens voor de helft gevuld en zelfs het personeel was dat niet gewend. Die verveelde zich rot. In de shop heeft Chantal nog wat parfum en wat souvenirs gekocht. Toen bleek dat de zee al wat rustiger werd zijn we lekker gaan gegeten. Daarna had ik nog 5 Euro over van onze vakantiecenten. Die heb ik toen maar even in de eerste de beste gokkast gegooid. En wat denk je ? Ja hoor ... snel naar de shop en daar een afstandsbestuurbare Clio gekocht haha ... Leuke afsluiter van een leuke, vermoeiende vakantie. We hebben veel gezien, veel meegemaakt en lekker genoten van de natuur en onze cabrio !